سفارش تبلیغ
اخبار جدید
اخبار جدید
تاریخ : یکشنبه 93/6/30 | 12:35 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد و اگر فردی آینده زندگی خود را در خواب ببیند آیا تعبیر دارد یا خیر؟ 

پاسخ:

تعبیر خواب عبارتست از بیان، تفسیر و تأویل تصاویر، اشکال، اشخاص، اشیاء و یا حوادثی که انسان در خواب می بیند. بر اساس همة فرهنگ های کهن بشری اعم از یونانی، هندی و ایرانی، صور و تصاویری که در خواب دیده می شود، جنبة نمادین و ارزش رمزی دارد. به این معنا که آنچه در خواب دیده می شود، درست نمایندة عینی همان چیزی که در بیداری وجود دارد نیست بلکه دلالت بر امر دیگری دارد.
برای مثال گریه کردن در خواب را علامت شادی در زندگی، و مرگ را در خواب، رمز طول عمر در حیات ظاهری دانسته اند. چنان که کثافات و قاذورات را نشانة مال و ثروت و کنده شدن دندان را علامت مرگ خود شخص یا یکی از نزدیکان و عزیزان او گفته اند یا دیدن شیر، و خوردن آن را در خواب، علامت کسب علم و دانش خوانده اند. در فرهنگ اروپایی هم با اینکه نشانه های خواب را کاملاً شخصی و مرتبط با زندگی فرد خواب نما می دانند و اصول کلی مرتبط به تعبیر خواب را غیرقطعی و غیرجامع معرفی می کنند، با این حال به تلاشهای بسیاری برای روشمند کردن و هماهنگ کردن تعبیر خواب پرداخته اند. کیث هرن، یکی از دانشمندان اروپایی در موضوع تعبیر خواب، برای پرده برداری از اسرار رؤیا، شیوه ای ترکیبی از جهت تبادل اطلاعات روانی براساس حروف الفبا پیشنهاد کرده است و برای مثال می گوید اشیائی که در زبان انگلیسی با حرف P شروع می شود (مثل: گوجه فرنگی Potatoe، کاغذ Paper، پلیس Police) اشاره به صبر patience دارند.

 

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 93/6/25 | 10:17 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

استاد مرتضی مطهری در مجموعه سخنرانی هایی که تحت عنوان «فلسفه اخلاق» منتشر شده، درباره فاش کردن بدی ها و غیبت کردن نکاتی را مطرح کرده است. قسمتی از سخنان استاد مطهری را که درباره موارد مجاز غیبت کردن است، در ادامه می خوانید.

تهمت و بدگویی ایمان را از بین می برد

فاش کردن بدی ها و زشتی های مسلمانان از نظر خداوند نادرست بوده و همواره نهی شده است. قرآن به شدت نهی می‏ کند از اینکه فحشاء، یعنی زشتی های مسلمانان، حتی زشتی های واقعی شان‏ پخش بشود: «ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشة فی الذین آمنوا لهم عذاب‏ الیم» کسانی‏ که دوست دارند زشتی ها درباره مسلمانان و مومنان اشاعه پیدا کند، برایشان عذابی بزرگ در انتظار خواهد بود. / سوره نور، آیه 19

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 93/6/25 | 10:10 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
غیبت وقتی به صورت ملکه در آمد، برای غیبت کننده لذت بخش می شود و در این صورت معالجه چنین شخصی بسیار دشوار است در این جا باید غیبت کننده قبل از هر چیز به درمان انگیزه های درونی غیبت بپردازد و در مقام توبه برآید.
یکی از رذایل اخلاقی و موانع خودسازی غیبت می باشد. غیبت، یعنی پشت سر مسلمانی حرفی بزنیم که اگر به گوش او برسد ناراحت شود. فرقی نیست در حرمت غیبت، میان کنایه و تصریح، بلکه چه بسا که کنایه بدتر باشد. بعضی از غیبت کنندگان هستند که چون می خواهند غیبت کنند با حالت اندوه، حال او را اظهار می کنند در صورتی که اندوهی اصلا ندارند. مثلا می گویند چقدر ناراحت شدم برای فلان کس که بی آبرو شد در صورتی که قصد آنها تنها فاش نمودن بی آبرویی آن شخص است.
می دانیم که سرمایه انسان در زندگی حیثیت و آبرو و شخصیت اوست و هر چیزی آن را به خطر می اندازد. گویی جان او را به خطر انداخته، بلکه گاه می شود که ترور شخصیت از ترور فیزیکی مهمتر است و این جاست که گناه آن از قتل سنگین تر می شود. پس شخص غیبت کننده هر گاه بخواهد این عمل ویرانگر را ترک کند باید از خداوند کمک و یاری بگیرد و با همتی والا نفس سرکش خود را مهار و سرکوب نماید و بداند که غیبت شدیدترین و بدترین گناهان است.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:48 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی


1.بی توجهی نسبت به حیا
اگر آدمی، حیا را درک نکند، به تدریج، صفت حیا در او کم رنگ می‌شود. صفات پسندیده نیاز به مراقبت دارند و اگر به حال خود رها شوند، از دست می‌روند. «شرم احتیاج به حمایت دارد تا این که لطیف‌ترین ارکان سرشت انسانی را حفظ کند» وظیفه جوانان، مطالعه، وظیفه والدین، تذکر؛ وظیفه نویسندگان، نوشتن؛ وظیفه مبلّغان سخن گفتن و وظیفه هنرمندان به تصویر کشیدن جلوه‌های مثبت و منفی حیات وبی حیایی است.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:38 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

امام عصر علیه السلام به خواست خداوند متعال ولی نعمت همه‌ی مخلوقات هستند و بیشترین حق را بر همه دارند ایشان فراگیرترین ،‌ پایه‌ای ترین ، فراوان‌ترین و باکیفیت‌ترین وعظیم‌ترین نعمتی هستند که خداوند نصیب ما فرموده است . لذا باید طبیعتاً ذکری که از ایشان به میان می آید نیز فراوان‌تر ، شدید و غلیظ‌تر و با انواع بیشتری تحقق یابد وگرنه ایشان غریب می‌مانند .

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:28 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

بی حیایی اساس و بنیان هر نفاق و نفاق اصل و ریشه کفر است. رسول خدا (ص) می فرماید: هر گاه حالت حیا که بهترین مانع از گناه است در تو نباشد پس هر چه خواهی کن که گویا از دفتر بندگی حق بیرونی و خوبی و بدیت به خاطر فقد صفت حیا موجب عقاب الهی است . صاحب حیا به خود و به کار خودکه همه طاعت و بندگیست مشغول است و هرگز از یاد حق غافل نیست از مردمی که هیچ سودی نسبت به امور معنوی وی ندارند کناره گیر است و از کارهای غیر الهی مردم سخت متنفر است و اگر وی را به حال خود گذراندهیچ رغبتی به همنشینی کسی ندارد.هر که صاحب حیا و آزرم است . دارنده همه خوبیهاست و هر که ازاین حقیقت محروم است صاحب همه بدیهاست ، هر چند اهل عبادت وورع باشد .

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:20 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

سوال – چکار کنیم که همیشه دست مان در دست امام زمان (عج) باشد؟

پاسخ – این سوال برای هر مسلمان منتظر معتقدی پیش می آید که چکار کنیم که حضرت را تنها نگذاریم ،ما تنها نمانیم و از همین دنیا، شفاعت آخرت را به دستگیری از دنیا و دست در دست حضرت دادن فراهم بکنیم .مرحوم محدث نوری که استاد محدث قمی است در کتابی صد و هشتاد لقب برای امام زمان (عج) ذکر کرده است .این اسم ها بی جهت روی حضرت گذاشته نشده است و هرکدام بُعدی از حضرت را مشخص می کند. مثلا مهدی ،منتظر، نور،اباصالح ،صاحب العصر ،صاحب الزمان و... یکی از القاب امام زمان غریب است . که در روایتی از امام کاظم (ع) به این لقب اشاره شده است . امام کاظم(ع) وصفی از اوصاف حضرت مهدی (ع) را ذکر کرده اند: او کسی که رانده شده است از بین مردم، و مردم آن توجهی که باید به ایشان داشته باشند را ندارند ،تنهاست و دچار غربتی شده است .چرا امام زمان(عج) غریب است و غربت امام زمان (عج) به چه معنا است ؟ ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:5 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

… وقتی آدم به کسی علاقه مند می شود، دوست دارد که از جوانب مختلف زندگی او خبردار باشد. مابه دلیل این که با جوانان سروکارمان بیشتر است، مسأله ازدواج برایمان مسأله خیلی مهمّی است. چیزی که ما همیشه با آن مواجه بوده ایم، این مسأله بوده که معیارهایی که برای ازدواج وجود دارد چیست؟ البته هرکسی معیارهایی برای خودش دارد؛ منتها ما امروز که بحمدالله خدمت شما رسیدیم و این توفیق را داریم که از بیاناتتان مستقیماً استفاده کنیم، می خواهم این را مستقلاًّ بپرسم که اصلاً شما چه معیارهایی را برای ازدواج جوانان پیشنهاد می فرمایید و اگر صلاح می دانید، مقداری درباره مسائل شخصی – مثلاً فرزندانتان که ازدواج کردند، یا ان شاءالله ازدواج خواهند کرد – بفرمایید که چه معیارهایی را در چنین مسائلی در نظر می گیرید که ما ان شاءالله استفاده کنیم.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/6/20 | 12:0 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

بى حیایى جوانان در اثر ترویج مظاهر فساد به نفع هیچ کـس نـیـست. اگر شخص حیا نداشته باشد خود را به هر مهلکه ای می اندازد با بی حیایی دروغ می گوید حق دیگران را می خورد و برایش مهم نیست چرا که در اثر بی حیایی دین و ایمانی برایش نمانده است.
امام على (علیه السلام) مى فرماید: اعقل الناس احیاءهم  ؛ خردمندترین مردم با حیاترین آن ها است .
حیا زیباترین پوششى است که خداوند به بنده اش عطا فرموده است و هر انسانى که فـطـرت او دسـت نخورده باشد، بى گمان شرم و حیا را در وجود خود احساس مى کند. حیا ریشه همه زیبایى ها و کمالات و خوبى ها است.




تاریخ : سه شنبه 93/6/18 | 3:36 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

 
17 شهریور مکرر عاشورا و میدان شهدا مکرر کربلا و شهدای 17شهریور مکرر شهدای کربلا و مخالفان ملت‌ها مکرر یزید و وابستگان او هستند امام خمینی (ره) با گسترش دامنه انقلاب و تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف دولت جمشید آموزگار مجبور به استعفا شد و محمدرضا شاه، جعفر شریف امامی را که از سران فراماسونری و 15 سال رییس مجلس سنا بود به قصد کنترل اوضاع ، مأمور تشکیل کابینه جدید کرد. رژیم شاه با این تغییر و تحول و اعلام سیاست آشتی ملی و احترام به روحانیت، سعی داشت اوضاع را کنتر ل کرده و از خشم و نفرت عمومی بکاهد؛ اما، هوشیاری حضرت امام خمینی (ره)‌ باعث شد که ایشان طی پیامی خطاب به ملت ایران نقشه رژیم را رسوا و مردم انقلابی را بیش از پیش آگاه و خروشان نمایند. به این ترتیب در 13 شهریور 1357 که مصادف با روز عید فطر بود راهپیمایی تاریخی و عظیمی برپا شد. این تظاهرات در روز 16 شهریور ماه بار دیگر تکرار شد و در بین مردم اعلام شد که صبح روز بعد، یعنی 17 شهریور ماه در میدان و خیابان ژاله (شهدا) تجمع صورت خواهد گرفت. در اولین ساعات جمعه 17 شهریور ماه، رژیم شاه توسط ارتشبد غلامعلی اویسی فرماندار نظامی تهران اعلام حکومت نظامی کرد؛ اما مردم در میدان ژاله (شهدای کنونی)‌ تجمع کردند و ناگهان با دیدن تانک‌ها و زره‌پوش‌های نظامی و مأموران مسلسل به دست حکومت نظامی غافلگیر شدند. مأموران مسلح پس از چند بار اخطار از زمین و هوا جمعیت را ناجوانمردانه هدف رگبار قرار دادند و مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. عده زیادی از مردم در این روز توسط دژخیمان رژیم به شهادت رسیدند، اما این حادثه نقطه عطفی جهت افزایش خشم و اعتراض عمومی مردم و رسوایی بیش از پیش رژیم گردید و در تاریخ ننگین ستم‌شاهی به عنوان جمعه سیاه و جمعه خونین برای همیشه باقی ماند. به این مقاله نیز نگاه کنید: بررسی تحلیلی رویداد17 شهریور1357