سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 94/2/16 | 9:43 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

احادیث,حدیث,حدیث درباره شوخ طبعی

احادیثی گهربار از ائمه درباره شوخ طبعی
حدیث (1) امام باقر علیه السلام :
إِنَّ اللّه  عَزَّوَجَلَّ یُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ؛
خداوند عزوجل دوست دارد کسى را که در میان جمع شوخى کند به شرط آن که ناسزا نگوید.
کافى، ج2، ص663، ح4

 

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/2/16 | 9:31 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

خطا از من است میدانم...

از منکه سالهاست گفته ام "ایاک نعبد"

اما به دیگران دل سپرده ام..

از منکه سالهاست گفته ام "ایاک نستعین"

اما به دیگران تکیه کرده ام...

اما رهایم نکن...

بیش از همیشه دلتنگتم...

به اندازه ی تمام روزهای نبودنم...

.

.

.

دکتر شریعتی

 

 




تاریخ : چهارشنبه 94/2/16 | 9:24 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

آدم و حوا,بهشت,جهنم,بهشتی شدن

سرنوشت قطعی انسان، زندگی بر روی زمین بود. از سویی نیز آن جنّت که حضرت آدم و همسرش حوا در آن ساکن شده بودند، بهشت موعود نبوده است.

انسان از ابتدا برای خلیفة اللّهی خدای متعال در زمین آفریده شده بود:

«وَ إِذْ قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً[بقره/30] (به خاطر بیاور) هنگامى را که پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روى زمین، جانشینى [نماینده ‏اى‏] قرار خواهم داد.»

بنابراین سرنوشت قطعی انسان، زندگی بر روی زمین بود. از سویی نیز آن جنّت که حضرت آدم و همسرش حوا در آن ساکن شده بودند، بهشت موعود نبوده است. چرا که:

1- کسی که در آن بهشت ساکن می شود، هرگز از آن بیرون نمی شود.

2- آن بهشت در مقابل اعمال انسان و مزد است و برای کسی که هیچ عملی انجام نداده ، نیست.

3- در آن بهشت ممنوعیت وجود ندارد و انسان را از نعمت های دم دستی اش منع نمی کنند، در حالی که آدم و حوا منع شده بودند.

4- در آن بهشت تکلیف وجود ندارد و ... و اینکه به آن باغ جنّت گفته شده است به این خاطر است که در زبان عربی به باغ سرسبز و انبوهی که روى زمین را می پوشانند جنّت می گویند.

با این نگاه ما میراث خوار یک اشتباه پدر و مادرمان نیستیم! که آنها خطایی کرده باشد و تمام فرزندان را تا ابد بدبخت کرده باشند و بگوییم اگر آنها بیرون نمی شدند، چه می شد؟!

بلکه ما میراث کلاس درسی هستیم که خدای متعال در طلیعه ورودمان به زمین برگزار کرده است! کلاسی که مدام در قرآن تکرار شده تا همه دریابیم که:

1- شیطان دشمن ماست و برایمان خیرخواهی نمی کند حتی اگر به این مطلب سوگند یاد کند.

«فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطانُ لِیُبْدِیَ لَهُما ما وُورِیَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاکُما رَبُّکُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاَّ أَنْ تَکُونا مَلَکَیْنِ أَوْ تَکُونا مِنَ الْخالِدینَ * وَ قاسَمَهُما إِنِّی لَکُما لَمِنَ النَّاصِحینَ[اعراف/20-21] سپس شیطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه را از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد و گفت: «پروردگارتان شما را از این درخت نهى نکرده مگر بخاطر اینکه (اگر از آن بخورید،) فرشته خواهید شد، یا جاودانه (در بهشت) خواهید ماند! * و براى آنها سوگند یاد کرد که من براى شما از خیرخواهانم.»

2- هر جا که دستور خدای متعال را گوش نکنیم، دچار خسران و زیان می شویم.

«وَ ناداهُما رَبُّهُما أَ لَمْ أَنْهَکُما عَنْ تِلْکُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَکُما إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُما عَدُوٌّ مُبینٌ[اعراف/22] و پروردگارشان آنها را ندا داد که: «آیا شما را از آن درخت نهى نکردم؟! و نگفتم که شیطان براى شما دشمن آشکارى است؟!»

3- هر جا که دچار اشتباه شدیم، راه بازگشت و توبه باز است و می توانیم جبران کنیم.

«فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ[بقره/37] سپس آدم از پروردگارش کلماتى دریافت داشت (و با آنها توبه کرد.) و خداوند توبه او را پذیرفت چرا که خداوند توبه ‏پذیر و مهربان است.»

و ... .

بنابراین باید گفت:

اولاً این اگرها هیچ ثمری ندارد و هستی همان است که تاکنون رخ داده.

ثانیاً اگر آن صحنه خطای آدم و همسرش نبود، ما امروز این میراث درس آموز را در اختیار نداشتیم.

منبع:x-shobhe.com




تاریخ : سه شنبه 94/2/1 | 7:40 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 



امام هادی(علیه السلام) وفرهنگ دعا و زیارت

 

این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که شیعه از فرهنگ ادعیه وزیارت بسیار غنی برخوردار است ، به طوری که هیچ یک از فرق اسلامی از این مقدار ادعیه وزیارات بهره مند نیستند ، این نشان از چهره معنوی تشیع وعرفانی شیعی است که خلوص دینی وتزکیه نفس را در جامعه تشیع قوت می بخشد.
دعا جایگاه والایی در میان امامان (ع) داشته واز برخی از آنان ادعیه فراوانی نقل شده است ، در کارنامه امام هادی (ع) نیز دعا وزیارت از نظر تربیت شیعیان وآشنا ساختن آنها با معارف شیعی ، نقش عمده ای ایفا کرده است .
این دعا هابجز راز ونیاز با خدا ، به صورتهای مختلف ، به پاره ای از مسائل سیاسی – اجتماعی نیز اشاراتی دارد ، اشاراتی که در حیات سیاسی شیعه بسیار مؤثر است وبه طور منظم ، مفاهیم خاصی را به جامعه تشیع القا کرد ه است ، اینک به چند نمونه از مسائل مطروحه در این دعاها اشاره می شود : 
تاریخ : سه شنبه 94/2/1 | 7:38 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

 

دل را شراره غم تو پر شرار کرد
داغ تو قلب خسته‌دلان، داغدار کرد
ای سرو بوستان ولا از غم تو چرخ
جاری ز دیده اشک، چو ابر بهار کرد
با کشتن تو قاتلت ای هادى امم
خود را به نزد ختم رسل شرمسار کرد

شهادت جانسوز امام هادی(ع) تسلیت باد

 

 

اس ام اس شهادت امام هادی,اس ام اس شهادت امام هادی (ع),اس ام اس شهادت ام علی نقی

 

 

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 94/2/1 | 7:34 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

(خدایا درود فرست بر محمد بن على، هادى امت، وارث ائمه، گنج رحمت، سرچشمه حکمت، قائد برکت، همتاى قرآن در وجوب اطاعت، در شمار اوصیاء، در اخلاص و عبادت. راهنماى به سوى تو، آن که او را پرچم و نشانه براى بندگانت، و بیانگر کتاب خودت و حاکم به امرت، و یاور دینت و حجّت بر خلقت، و نورى که بدان تاریکى‏‌ها شکافته شود، و پیشوایى که بدان به هدایت رسیده شود، و واسطه‌‏اى که بدو به بهشت راه برده شود، قرار دادى1). امام هادى علیه‌السلام پیشواى دهم شیعیان، برترین و با فضیلت‌ترین فرزند امام محمدتقى علیه‌السلام است. آن حضرت در نیمه ذى‏‌الحجه، سال 212 هجرى، در حومه مدینه به دنیا آمد. وى تحت تربیت پدر گرامى خود به مراحل رشد و کمال رسید و با آن که بیش از شش سال سن نداشت که پدر بزرگوارش به شهادت رسید2.

پس از شهادت امام نهم عهده‌‏دار مقام امامت گشت. کنیه پیشواى دهم «ابوالحسن» است و چون اجداد بزرگوارش- امام کاظم و امام رضا علیهما السلام- نیز مکنّى به این کنیه هستند، محدّثان و راویان براى جلوگیرى از اشتباه، امام کاظم را «ابوالحسن اوّل»، امام رضا علیه‌السلام را «ابوالحسن دوّم» و امام هادى علیه‌السلام را «ابوالحسن سوّم» مى‏‌گویند.

 لقب‌های آن بزرگوار، بنا بر نقل ابن شهرآشوب عبارت است از: «نجیب»، «مرتضى»، «تقى»، «هادى»، «عالم»، فقیه»، «امین»، «مؤمن»، «طیّب»، «متوکّل» و «عسکرى»3، و مشهورتر از همه «هادى» و «نقى» است. این القاب، بیانگر بعضى از اوصاف و فضائل اخلاقى و کمالات معنوى آن امام همام است که بیشتر از دیگر صفات در وجودش تجلّى پیدا کرده‌‏اند4. امام هادى علیه‌السلام با آن که مدّت امامتش سی و سه سال به طول انجامید؛ امّا اوضاع طورى بود که بسیارى از فعالیت‌های آن حضرت از دید مورّخان پنهان ماند. در بسیارى از موارد دیگر نیز وقایع نگاران، به خاطر وابستگى به دستگاه خلافت یا ترس از آن، از بازگو کردن و ثبت حقایق تاریخى سرباز زدند5.

 آن حضرت، عمر کوتاه خود را بیشتر در حال تبعید و زندان ستمکاران زمان خود گذراند و در روز سوم رجب، سال 254 هجرى، در سن چهل و دو سالگى، در زمان خلافت معتزّ به شهادت رسید و در سامراء در خانه خود به خاک سپرده شد6. شهادت نجیب اهل بیت را به پیشگاه امام زمان عجّل الله تعالی فرجه شریف تسلیت می‌گوییم.

www.rasekhoon.net








  • paper | sales رپورتاژ | فروش رپرتاژ
  • فروش بک لینک فالو | خرید رپرتاژ