سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 93/5/30 | 7:39 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

جعفربن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام، ششمین امامشیعیان، و پنجمین امام از نسل امیر المؤمنین (ع) کنیه او ابو عبد الله ولقب مشهورش «صادق » است. لقبهای دیگری نیز دارد، از آن جمله صابر، طاهر، وفاضل. اما چون فقیهان و محدثان معاصر او که شیعه وی هم نبوده اند، حضرتشرا به درستی حدیث و راستگویی در نقل روایت بدین لقب ستوده اند، لقب صادقشهرت یافته است و گرنه امامی را که منصوب از طرف خدا و منصوص از جانبامامان پیش از اوست، راستگو گفتن آفتاب را به روشن وصف کردن است. که:

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/5/30 | 7:22 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

?

اس ام اس شهادت امام جعفر صادق (ع)

 

امام صادق علیه السلام:

کسی که دوست دارد بداند آیا نمازش پذیرفته شده است یا آن را نپذیرفته اند،

با تامل بنگرد که آیا نمازش او را از فحشا و منکر باز داشته؟ پس به اندازه ای که او را بازداشته از او پذیرفته می شود.

 

-------------------------------------------------

 

بنال ای دل که در نای زمان، فریاد را کشتند
بهین آموز گار مکتب ارشاد را کشتند
اساتید جهان باید به سوگ علم بنشینند
که در دانشگه هستی، بزرگ استاد را کشتند

 

---------------------------------------------------

 

امام جعفر صادق-ع:
چهار چیز نشانه نفاق است:
سنگ دلی
اشک نریختن
اصرار بر گناه
و حرص بر دنیا.

 

---------------------------------------------------

 

شهادت ششمین شمع روشنگر و وصی پیغمبر، تسلیت و تعزیت.

 

--------------------------------------------------

 

امام صادق-ع:
مایه ی زینت ما باشید، نه مایه عیب ما
با مردم نیکو سخن بگویید و زبان خود را نگاه دارید
و آن را از حرف های بیهوده و سخنان زشت باز دارید.

 

----------------------------------------------------

 

خدایا بحق امام صادق-ع، ایمان عارفانه و عمل صادقانه به همه ما عنایت بفرما/ آمین.

 

--------------------------------------------------------

 

الا ای لاله ی خوشبو، عزیز آل پیغمبر
که بهر دین و قرآنت چنین گردیده ای پرپر
شده زین غم، گل خاتم، مدینه غرق در ماتم
دوصد لعنت به آنکس باد که مسمومت نمود از زهر

 

---------------------------------------------------------

 

بار دیگر ظالمانه، خیل جلادان شبانه
با دو دست بسته بردند یک غریبی را ز خانه
بار دیگر دست گلچین در مدینه آتش افروخت
بار دیگر آشیانی در میان شعله ها سوخت
داغ یک دسته شقایق، بر دل خونین صادق
بار دیگر شد شکسته حرمت قرآن ناطق

 http://www.beytoote.com/




تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 11:38 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

 دختر

امروز را روز دختران نامیدند . راستی چرا ؟ مگر دختر بودن اهمیتی ویژه دارد و یا مگر مسئولیتی اختصاصی را می طلبد؟

آری . دختر بودن یعنی مادر فردا شدن . مادری که وظیفه تربیت نسلی را بر عهده دارد . پس باید از نظر آگاهی و دانستنی ها بسیار غنی و لبریز از فهم و دانش باشد . دختران ما در جامعه با مسائل و موضوعات فراوانی روبرو هستند . یکی از این مسائل خواسته آنان برای داشتن رابطه با جنس مخالف و از این طریق انتخاب همسر آینده است . در این مبحث سعی داریم این موضوع را به نقد بنشینیم و از معایب و محاسن آن " اگر محاسنی داشته باشد" برای شما بگوییم .به همین منظور مصاحبه ای را که با دکتر صدیقه‌ یگانه، روان شناس در این رابطه انجام شده برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم.

 

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 11:23 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
 

انا لله و انا الیه راجعون

 سنگ قبر جالب یک دختربچه سرطانی (تصویری) 

 




تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 11:13 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

آیا در قرآن آیه‌ای برای دوست وجود دارد، اگر هست در کدام سوره است؟ یکی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستی‌ها و روابط دوستانه با یکدیگر است. انسان از انتخاب دوست ناگزیر است و محتاج به دوست. نکته‎ مهم در این میان، تأثیر بسیار زیاد دوست بر شخصیت انسان است که در آیات قرآن کریم و روایات معصومان (علیهم‌السلام)، به این موضوع اشاره شده است.
 

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 11:9 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

 26index copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند. آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است. روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.

 

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 11:3 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
امّاماهواره برنامه های تخریبی و نابهنجاری نیز دارد؛ تا جایی که برخی از جامعه شناسان و کارشناسان فرهنگی را برآن داشته تا برای مصونیت جامعه انسانی، بویژه نهاد خانواده چاره اندیشی کنند. بدین ترتیب، تاثیر برنامه‌های این ابزار قدرتمند برافکار عمومی و عملکرد آن را بویژه از نظر تربیتی و جامعه پذیری نباید از نظر دور داشت.گذراندن وقت بیش‌تر برای تماشای ماهواره، نشان دهنده علاقه کمتر به مطالعه است و به احتمال زیاد، فرد را تنبل و از نظر روانی، منفعل بار می آورد، فعالیت ذهنی را کند و روح انسان را مسخ می کند. ماهواره، مبلّغ پرخاش‌گری و ستیزه‌جویی است و گاه انسان را به ترس از خشونت واقعی مبتلا می سازد؛ بدین معنا که فرد از جنگ و مبارزه واقعی می‌هراسد.
تماشای تصویرها و فیلمهای مبتذل، کم کم انسان را معتاد میکند؛ به گونه ای که اگر فرد روزی به سراغ ماهواره و عکس‌های مبتذل آن نرود، در زندگی خود احساس کمبود می‌کند و حالت کسالت به او دست میدهد. تماشای صحنه‌های مبتذل، ذهن و اندیشه انسان را تسخیر میکند. فردی که خود را به دیدن اینگونه تصویرها عادت داده است، به کار و فعالیت سازنده اقتصادی بی‌رغبت میشود.

ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 10:11 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

 

صداقت

 


 

 

برای هر چیزی می توان علامت و نشانه ای یافت، برای مثال هر فرقه و گروه خاص برای خود نماد و علامتی را مد نظر قرار می دهند که بدان واسطه می توان آنها را شناخت، مسلمان و انسان مومن نیز علامت و نشانه ای دارد و نکته اینجاست که نشانه یک مسلمان واقعی به کثرت نماز و روزه نیست بلکه پیامبر اکرم صلوات الله علیه دو صفت را ملاک شناخت یک مسلمان واقعی می دانند


.


 

پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید:

تنها به زیادى نماز و روزه و حج و نیکى به دیگران و شب زنده دارى بعضى نگاه نکنید (اگر چه اینها در مورد خود مهم است) بلکه نگاه به «راستگویى» و «امانت» آنها کنید! (نقل از کتاب سفینة البحار)

با مطالعه مدارک اسلامى این حقیقت روشن مى شود که دو نشانه قطعى مسلمان واقعى این است که «راستگو» و «امین» باشد و با این که عبادات اسلامى همچون نماز و روزه و حج، برنامه هاى عالى تربیتى هستند، ولى تنها اینها نشانه اسلام نیستند، بلکه باید با راستگویى و امانت تکمیل گردند. گاهى ترس از تکفیر مردم یا طمع به مال و تعظیم آنها یا جهات دنیوى دیگر موجب مى‏شود که انسان بر نماز و روزه مداومت کند و ترک آنها ننماید، پس نماز و روزه معیار کامل و همیشگى صلاح و ترس از خدا نیست، ولى راستگوئى و اداء امانت چون زیان مالى در بردارد، از آن دواعى و جهات خالى است و باعث و موجبش ترس از خدا و ملکه عدالت و تقوى است، علاوه بر اینکه این دو صفت موجب کمال نفس و صفات نیک دیگر است، چنان که راستگوئى ملازمه عدم نفاق و ریا و تهمت و امثال آنست. امام صادق علیه السّلام فرمود: هر که زبانش راست باشد کردارش پاک است. (أصول الکافی/ترجمه مصطفوى/ج‏3/162)

   

راستگویی

یکی از صفات پسندیده که هماهنگ با سرشت آدمیان است راستگویی است هر انسانی بالفطره تمایل دارد که راست بگوید و سخن دیگران را راست تلقی کند کودک زمانی که خطایی مرتکب شود برای مثال شیشه ای را بشکند اگر احساس ترس و اضطراب نداشته باشد بدون کوچکترین استرسی اعتراف می کند که شکستن شیشه کار او بوده است اما اگر دچار ترس گردد برای اثبات بی گناهی خود ناچار به دروغ متوسل می شود. امام على علیه السّلام ضمن خطبه‏اى طولانى فرمود: اى مردم! مواظب باشید که راست بگویید، زیرا خداوند یاور راستگویان است، و از دروغ کناره گیرید، زیرا که دروغ ایمان را درو مى‏کند، آگاه باشید! که راستگو بر لبه رستگارى و شرافت است، و دروغگو بر لبه پرتگاه و هلاکت است. (مشکاة الأنوار/ترجمه هوشمند و محمدى متن/351)  

پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى فرماید:تنها به زیادى نماز و روزه و حج و نیکى به دیگران و شب زنده دارى بعضى نگاه نکنید (اگر چه اینها در مورد خود مهم است) بلکه نگاه به «راستگویى» و «امانت» آنها کنید!

صداقت، عامل پیشرفت و تعالی شخص و جامعه

یکی از فضیلت های اخلاقی که نقش بسزایی در سازندگی انسان دارد، صداقت در گفتار، رفتار و پندار است. پیشرفت و تعالی بشر، در گرو پای بندی آنان، به راستی در کردار و گفتارشان است. از آن جا که انسان ها بر اثر نیازمندی های فراوان روحی و جسمی ناگزیرند، به صورت اجتماعی زندگی کنند، آنچه بقای چنین حیاتی را تضمین می کند، درستکاری و راستی میان افراد جامعه است.

بنابراین، اگر همه کارهای انسان بر صدق و راستی بنا نهاده شود و از هرگونه ناراستی پیراسته باشد، زمینه های نیک بختی و گران قدری او فراهم می آید، چنان که گشوده شدن دریچه های کمال و بهروزی به روی جامعه بشری، تنها با استوار کردن پایه صداقت فراهم می شود. به همین جهت، حق تعالی م?منان را در کنار فراخوانی به تقوا، به همراهی با صادقان فرمان می دهد و می فرماید:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ. (توبه: 119) ای م?منان، از خدا بترسید و همگام با راستان باشید.

 

گستره و جنبه های صدق

1. صدق در گفتار

راست گفتاری و سخن خلاف واقع به زبان نیاوردن، شناخته شده ترین نوع صدق و نخستین مرتبه آن است.

2. صدق در کردار

گاهی سخنی را که انسان به زبان می آورد، راست و همسو با واقع است، ولی رفتار او برخلاف آن نشان می دهد و در واقع، بدانچه می گوید، عمل نمی کند. خداوند در قرآن کریم، کسانی را که میان رفتار و گفتار آنها هماهنگی نیست، سخت نکوهش می کند و این کار آنان را سبب ساز خشم و نفرت الهی شمرده است: «ای کسانی که ایمان آوردید! چرا سخنی می گویید که عمل نمی کنید. نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نکنید». (صف: 3)

3. صدق در پندار

انگیزه و اندیشه برای کارهای انسان، بسان جان است برای تن. اساس کار را نیت و فکر آدمی می سازد و اعمال و رفتار انسان، در حقیقت، برآمده از نیت اوست. فکر و اندیشه تا آنجا در شکل گیری و تعیین شخصیت انسان م?ثر است که چهره های آدمیان در سرای آخرت، هماهنگ با نیت هایشان آشکار می شود. امام صادق علیه السلام می فرماید: خداوند در روز قیامت مردم را برابر نیت هایشان محشور می کند.

امام على علیه السّلام ضمن خطبه‏اى طولانى فرمود: اى مردم! مواظب باشید که راست بگویید، زیرا خداوند یاور راستگویان است، و از دروغ کناره گیرید، زیرا که دروغ ایمان را درو مى‏کند، آگاه باشید! که راستگو بر لبه رستگارى و شرافت است، و دروغگو بر لبه پرتگاه و هلاکت است.

امانت

 


امانت

از نظر اسلام عرصه امانت بسیار گسترده است، و هر نعمتى که خداوند متعال به انسان داده، و هر کارى که به او واگذار مى شود و هر مسئولیتى که به او سپرده شود در حقیقت امانتى است که در اختیار او نهاده شده، بنابراین عرصه هاى امانت عبارت اند از:

عرصه سیاسى‏

در نظام اسلامى براساس فرهنگ حق هر کس از قدرت سیاسى برخوردار است، امانتدار خداوند متعال و مردم است، و هر انسانى که جایگاه سیاسى بالاتر و قدرت افزون ترى دارد بار امانت او سنگین تر است، بر این اساس بار امانت رهبران جامعه از همه مردم سنگین تر است.

عرصه فرهنگى‏

پس از مس?لان سیاسى بار امانت علما و رهبران فرهنگى جامعه از دیگران سنگین تر است، دانش و معرفت، بینش و آگاهى امانت خداوند است که مسئولان فرهنگى و عهده داران تربیت جامعه، هم خود باید به آن عمل کنند، و هم زمینه را براى عمل کردن دیگران فراهم سازند.

عرصه اقتصادى‏

روشن ترین عرصه امانت نزد عموم مردم عرصه اقتصادى است، شخص مسلمان نه تنها حق ندارد به حقوق دیگران تجاوز کند، بلکه ثروت شخصى خودش نیز امانتى در نزد اوست و نمى تواند آن را در هر راهى که مى خواهد مصرف کند، از این جهت در اسلام اسراف کارى در مال خود نیز خیانت محسوب مى گردد.

عرصه اخلاقى‏

گستره امانت دارى در عرصه اخلاقى بسیار وسیع است، در واقع امانت دارى اتصاف به انواع صفات نیکو و اجتناب از همه صفات ناشایسته است به این سبب در آثار اسلامى و روایات و معارف الهیه امورى مانند صداقت، ورع، عفت، وفا، همکارى براى اقامه حق، تلافى نمودن خوبى هاى مردم با خوبى و حفظ اسرار فرد و خانواده و جامعه از مصادیق امانت دارى شمرده شده اند.

عرصه عملى‏

در اسلام هر کارى که به انسان سپرده شود امانت محسوب مى گردد، از این جهت است که اجیر «پیمانکار» یکى از امانت داران به حساب آمده است.

عرصه واجبات دینى‏

برنامه اى که خداوند بزرگ براى زندگى انسان ارائه کرده، در حقیقت بزرگ ترین نعمت و امانت الهى براى تکامل مادى و معنوى و سعادت دنیوى و اخروى اوست، و همه پیامبران الهى با هدف انتقال این امانت به جامعه بشر مبعوث شده اند.

http://www.tebyan.net/




تاریخ : شنبه 93/5/25 | 4:42 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

جشن میلاد امام زمان در روستای چکک

 اثرات ارزشمند خواندن دعای عهد

"بسم رب المهدی"

تجدید عهد با امام زمان(ع)پاداش و آثار ارزشمندی برای مومنین دارد که به سه مورد اشاره می شود:

اول:آن که در ثواب و اجر مانند آن است که در خدمت ایشان حاضرباشی و در آچه فرموده باشند،

اطاعت و نصرت آنان را کرده باشی.


دوم:آن که تجدید عهد موجب اثبات،کمال،اخلاص و ایمان می شود.


سوم:آن که موجب توجه خاص و نظر آن حضرت نسبت به بنده می گردد.


مرحوم علامه مجلسی دعای عهد را در دو کتاب خود از امام صادق(ع) نقل می کند و قبل از نقل متن دعا،


فضیلتی را از آن حضرت برای خواننده این دعا ذکر می کند

«هرکس چهل صبح این دعا را بخواند از یاران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد،

خدا او را از قبر بیرون می آورد که خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه آن هزار حسنه به او کرامت فرماید،

و هزار گناه او را محو کند
وامام  صادق  می  فرماید:  هرکس  40  روز  دعای عهدبخواند  یکی  از  یاران  امام  زمان می  شود
 





تاریخ : شنبه 93/5/25 | 3:51 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 








  • paper | sales رپورتاژ | فروش رپرتاژ
  • فروش بک لینک فالو | خرید رپرتاژ