سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 95/3/22 | 11:3 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ، بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

 در سال 1357 هجری شمسی چه اتفاقی افتاد؟ زمانی که به گفته های خواص و نوشتارهایی که در این زمینه به رشته تحریر در آمده رجوع می کنیم به مطالب بسیار زیادی پیرامون اینکه انقلاب اسلامی چه بود و چگونه اتفاق افتاد بر می خوریم، اما در این بین جملاتی از امام(ره) نقل می شود قریب به این مضمون: «نور خدا در این کشور تجلی کرده است»، «انقلاب ما انفجار نور بود» و ... این جملات ماهیت حقیقی انقلاب اسلامی را به طور کامل و خلاصه و بسیار دقیق و ظریف بیان می کند.

اولین مطلبی که پس از شنیدن یا خواندن این جملات به ذهن خطور می کند این است که این تحلیل از انقلاب بسیار فراتر از تحلیل های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پژوهشگران این عرصه می باشد. انقلاب اسلامی جلو? نور یا انفجار نور بود یعنی چه؟ یعنی نوری به زمین اصابت کرد و تجلی کرد، منفجر شد و به تبع آن انقلابی در محدود? کشور ایران برپا شد. سؤال بسیار مهم بعدی این است که این نور چه نوری بود و رابط? امام خمینی(ره) با آن نور چه بود؟ اگر ما به این موضوع قائل باشیم که انقلاب ما انقلابی الهی و بسیار فراتر از انقلاب های دموکراتیک در سراسر جهان بوده، باید به دنبال ریشه آن بگردیم و عامل رقم زنند? آن را بیابیم. ریش? انقلاب اسلامی ایران به گفت? بنیانگذار کبیرش نوری الهی بود که به زمین اصابت کرد و محدوده ای  به نام کشور ایران را روشن نمود. در اثر اشراق این نور ملت ما بعد از گذشت سال ها از خواب غفلت بیدار شدند و تحت ولایت امام خمینی(ره) نظامی طاغوتی را سرنگون و حکومتی اسلامی را جایگزین آن کردند. این نور الهی بود که انقلاب را در کشور ما واقع کرد، اما این نور چه نوری است؟ برای بررسی این موضوع به سراغ برخی آیات قرآن و توضیحات اهل بیت(ع) در بار? آن ها می رویم. در آی? 28 حدید داریم: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ آمِنُوا بِرَسُولِهِ یُؤْتِکُمْ کِفْلَیْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ»، ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید و به رسولان ایمان بیاورید تا خداوند دو سهم از رحمتش را به شما ببخشد و برای شما نوری قرار دهد که به وسیل? آن حرکت کنید. در حدیثی از امام باقر(ع) ذیل این آیه داریم: «یَجْعَلْ لَکُمْ نُورًا یَعنِی إماماً تَأمَنون بِهِ»؛ «منظور از نور، امامی است که تحت امامت او قرار دارید». این امام در زمان ما امام زمان(عج) هستند، پس در حقیقت نوری که باعث رقم خوردن انقلاب شد نور امام زمان(عج) بود. احادیث دیگری نیز با این مضمون از اهل بیت(ع) داریم.موضوع بسیار مهم دیگر این است که اصلاً چرا انقلاب اسلامی؟ چرا چنین اتفاقی با این عظمت در یک مملکت شیعی اتفاق افتاد؟ چه نیازی بود که در سال 1357 نور خداوند در زمین جلوه گر شود؟ با وجود اینکه در سده های قبل شاهد نهضت های اسلامی بوده ایم اما هیچ کدام از آنها با این وسعت و تأثیر بر قشرهای مختلف مردم نبوده، چرا پس از هزار و دویست سال از غیبت امام زمان(عج)، ماجرایی به این وسعت و عظمت آن هم در یک مملکت شیعی اتفاق می افتد و پس از وقوع آن ماجراهای عجیب یکی پس از دیگری به وقوع می پیوندد؛ ماجراهایی مثل جنگ 8 ساله و شکست دشمنان قسم خورده ملت ایران در آن، ماجرای طبس، کودتاهایی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب پی ریزی شد و یکی پس از دیگری به شکست منجر شد و ...، جواب این سؤال فقط و فقط یک چیز است: ظهور امام زمان(عج) و برنام? ولیّ عالم برای وقوع آن.

جایگاه انقلاب اسلامی در برنام? مُلک الهی

اگر بنا باشد که ظهور امام زمان(عج) حقیقتاً واقع شود پیش نیازهایی لازم دارد که از جمل? مهم ترین آنها بیداری مردم و بالأخص پاک طینتان در سراسر جهان است. ظهور امام زمان(عج) مقدمه دارد و انقلاب اسلامی ایران که تجلی نور امام زمان(عج) در زمان? ما و در کشور ما بود از بزرگ ترین مقدمه های طلوع خورشید مهدوی(عج) محسوب می شود، و در حقیقت کلنگِ حوادث قبل از ظهور بود. این ماجرا را کوچک نشماریم! لذا می بینیم به تبع وقوع آن اتفاقات زیادی در سراسر جهان می افتد: فروپاشی شوروی، سازماندهی تدریجی جبه? باطل بصورت واحد، ماجرای برج های دوقلو، لشگرکشی جبه? باطل به خاورمیانه، تزلزل نظام سرمایه داری غرب، بیداری اسلامی، بیداری پاک طینتان جهان که این موضوعات اخیر در حال حاضر در کشور های عربی و غربی، بسیار نمود دارد و ...! چه شد که مردم جهان یکباره به پاخواسته و نهضت های مردمی یکی پس از دیگری به وقوع پیوست؟ «تابش نور خورشید به زمین!». مقدم? بیداری، تابش نور توسط خورشید است. اگر می بینیم که امروزه در سراسر جهان نهضت های مردمی یکی پس از دیگری به وقوع می پیوندند و خواهان عدالت یعنی یکی از مؤلفه های مهدویت هستند، به خاطر این است که هرچه به طلوع خورشید نزدیک می شویم تابش نور بیشتر می شود و در اثر تابش نور خواب زدگان بیدار می شوند و موج عدالت خواهی و در حقیقت «مهدی خواهی» هم? جهان را فرا می گیرد. و این تابش نور توسط خورشید وجود اهل بیت(ع)، با ماجرای انقلاب اسلامی ایران کلید خورد، لذا می توان گفت: انقلاب اسلامی مقدمه ای بسیار مهم و بزرگ برای ظهور امام زمان(عج) در آخرالزمان است!

جالب است که وقتی به صحبت های امام خمینی(ره) پیرامون انقلاب نگاه می کنیم این گونه نگاه نسبت به انقلاب اسلامی را در جملاتشان بسیار پررنگ می یابیم؛ در همان حوالی برپایی انقلاب اسلامی، عده ای از خواص مذهبی و ... به ایشان اعتراض می کردند که در حدیث داریم هر عَلَمی قبل از عَلَم امام زمان بلند شود باطل است. ایشان در جواب می فرمود: «عَلَمی که ما بلند کردیم غیر از عَلَم امام زمان نبود، این پرچم، پرچم امام زمان بود که آن را بلند کردیم و إن شاءالله آن را به صاحب اصلیش تحویل خواهیم داد». پس در حقیقت «برپاکنند? حقیقی و صاحب این انقلاب، امام زمان(عج) است» که این موضوع را هم بارها و بارها در کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دیده ایم. تا به امروز دشمنان اسلام و بشریت برای این انقلاب توطئه های بسیار زیادی چیده اند که هم? آنها توسط صاحب این انقلاب یعنی امام زمان(عج) دفع شده، اما افسوس که ما هر بار که فتنه ای دفع می شود به جای نسبت دادن به صاحب این انقلاب آن را به دیگران نسبت می دهیم.با توجه به مطالب گفته شده، اگر انقلاب اسلامی ایران مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد ماجراهایی که به تبع آن واقع شده نشانه های ظهور خواهد بود. از بزرگترین مصادیق این نشانه ها بیداری گسترده مردم جهان بالأخص مسلمانان کشورهای عربی در آستان? آخرالزمان است که اخیراً اتفاق افتاد. مردم این کشورها با وجود اینکه رهبری هم نداشتند، یکباره به پا خواستند و تمام همّت خود را برای سرنگونی طاغوت های زمانه به کار بستند، نتیجه آن هم سرنگونی طاغوت های کشورهایی مثل تونس، مصر، لیبی و ... بود.

 وقتی از این منظر به انقلاب اسلامی نگاه می کنیم، تمام توطئه های دشمنان علیه آن را مصداق یک آیه از قرآن می یابیم: «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»، کافران می خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند اما خداوند با برپایی ظهور، نور خود را کامل خواهد کرد هر چند که کافران کراهت داشته باشند، هر چند که کافران کراهت داشته باشند ...

 «اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم»








  • paper | sales رپورتاژ | فروش رپرتاژ
  • فروش بک لینک فالو | خرید رپرتاژ