سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 10:45 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

 

ضرب المثل,داستان ضرب المثل کفر ابلیس

داستان ضرب المثل کفر ابلیس
در مورد افرادی که از طرق منفی ونامعقول معروف شوند ودر واقع شهرت کاذبه پیدا کنند از باب تمثیل و استشهاد می گویند : فلانی از کفر ابلیس مشهورتراست . یعنی همه کس او را به بدی و ناپاکی می شناسد .

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 10:40 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

 

اس ام اس شب های قدر

 

شب قدر، بزرگ‌ترین میدان‌گاه سبقت گرفتن اولاد آدم در خیرات است.

شب قدر، گشاینده پنجره کشف و شهود بر منظر روح عارفان است.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/4/26 | 10:30 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (1)
وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (2)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (3)
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (4)
سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ (5)

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 12:1 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی


 
 
 
مترجم: فاطمه جمالی
تغییرات کوچک می‌تواند تفاوتی اساسی در سلامت پوستتان ایجاد کند. راه‌های ساده‌ای برای مراقبت از پوست وجود دارد که آگاهانه می‌توانیم آن را دنبال کنیم. اگر پوست سالم و شفافی می‌خواهید با این مراحل ساده شروع کنید.
 1) ورزش منظم: ورزش پوست را با اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای تولید کلاژن مرطوب می‌کند. خانم‌هایی که مرتب ورزش می‌کنند نسبت به خانم‌هایی که ورزش نمی‌کنند پوست سفت‌تری دارند. دلایل بی‌شماری وجود دارد تا ورزش به یک عادت تبدیل شود. اگر می‌خواهید جوان و پرتحرک به نظر برسید یا احساس آن را داشته باشید ورزش را در راس کارهایتان قرار دهید.  
تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:57 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

«لیمو ترش» میوه‌ای که جایگزین‌شیمی درمانی‌ می‌شود

دانشمندان در تحقیقات جدید خود این میوه را به عنوان یک فرمول جدید برای بهبود "سرطان" معرفی کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران لیمو ترش به عنوان یک آنتی اکسیدان در طب سنتی و تغذیه مطرح است اما نمی توان جایگزین کامل برای آن فرض کنیم. بررسی ها نشان می دهند لیمو ترش می تواند در سال های نزدیک جایگزینی برای شیمی درمانی باشد و پزشکان معتقدند لیمو ترش می‌تواند برای افراد سرطانی بسیار موثر باشد.
برای بهبود سرطان‌ها با لیمو ترش باید حتما رژیم غذایی را به کلی تغییر داد و "رادیکال های آزاد" را به شدت در بدن کاهش داد و از "مواد گیاهی" استفاده کرد تا خطر ابتلا به سرطان در افراد به حداقل برسد. محققان با انجام آزمایش‌های زیادی دریافتند که طب سنتی امروزه می‌تواند جایگزین شیمی درمانی باشد و دانشمندان در تلاش‌اند تا درمانی قطعی برای این بیماری پیدا کنند.

 




تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:55 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
استفاده از موادغذایی مفید یکی از راه هایی است که به شادابی پوست کمک می کند اما باید بدانید که چه خوراکی‌هایی را به میزان بیشتری استفاده کنید.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با داشتن چند نوع مواد غذایی ضروری در وعده‌های غذایی می‌توان همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید که این غذاها شامل: «گوجه فرنگی»، «تخم‌مرغ» و «لوبیا» است.
وی افزود: «گوجه‌فرنگی» حاوی مقداری از «لیکوپن» بوده که با مصرف آن می‌توان از عوارض ناشی از «آفتاب‌زدگی» جلوگیری کرد.
وی در ادامه گفت: گوجه‌فرنگی حاوی «آنتی‌اکسیدان» است که در رده میوه‌های با (کاروتنوئید) بالا طبقه‌بندی می‌شود که به سرعت پروسه تخریب سلول‌های پوستی و ظهور چروک پوست را به شدت کم می‌کند.
وی در خصوص مصرف «تخم‌مرغ» گفت: تخم‌مرغ حاوی پروتئین است که عاملی موثر در بازسازی بهتر سلول‌های پوست است.
وی اذعان داشت: تخم‌مرغ حاوی بیوتین بوده که از موثرترین ویتامین‌ها که از خشکی  پوست به شدت جلوگیری می‌کند.
صفوی در رابطه با مصرف «لوبیا» و داشتن پوستی زیبا گفت: لوبیا سرشار از پروتئین است که در روند هضم به «آمینو اسید‌های مفیدی» تبدیل می‌شود که در نهایت به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند.

http://portal.anhar.ir




تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:53 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
ما گاهی هشدارهایی می‌شنویم یا مطالبی را می‌خوانیم که در آن‌ها درباره مضرات مصرف نوشابه هشدار داده‌اند. مگر نوشابه‌ها با بدن ما و اعضای آن چه می‌کنند که با این سیل هشداری از سوی متخصصان تغذیه رودررویند؟ برخی از بلاهایی که این نوشیدنیهای صنعتی بر سر انسان می‌آورند با تصویری اینفوگرافیک، ساده و گویا در ادامه نشان داده شده. تصمیم به ادامه نوشیدن یا ننوشیدنش با خودتان.
تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:49 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
کمبود خواب سلول‌های عصبی را از بین می‌برد

سلامت نیوز:کمبود خواب سلول‌های عصبی را از بین می‌بردیکی از مهم‌ترین اثرات بی‌خوابی یا کم‌خوابی، از دست دادن سلول‌های عصبی برای هوشیاری و عملکرد شناختی است.


به گزارش فارس، به خوبی می‌دانیم کمبود خواب باعث از دست رفتن حافظه و خستگی عمومی می‌شود؛ محرومیت از خواب تأثیرات زیادی بر انسان می‌گذارد و باعث آسیب‌های غیر قابل برگشت مانند از دست دادن سلول‌های عصبی می‌شود.


محققان آمریکایی مطالعاتی درباره اثرات کمبود خواب بر روی مغز داشتند و برای نتیجه‌گیری بهتر آزمایشاتی بر روی موش‌ها انجام دادند؛ آنها نیمی از موش‌ها را بیدار نگه داشتند و در این آزمایشات مشخص شد موش‌هایی که بیدار ماندند 25 درصد از سلول‌های عصبی را با وجود دوره کوتاه مطالعات از دست داده‌اند و این یکی از عادات بد انسان است که موجب بیماری او می‌شود.


به گفته محققان مثلاً یک کارگر شب کار در اثر بی‌خوابی دچار آسیب‌های فراوان می‌شود؛ این نتایج نشان می‌دهد بیدار ماندن آسیب‌های قابل توجهی به انسان وارد می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها از دست دادن سلول‌های عصبی برای هوشیاری و عملکرد شناختی است.
با این حال این محققان می‌گویند باید مطالعات بیشتری انجام داد تا به مضرات بیشتر بی‌خوابی پی برد.
منبع: مجله علوم اعصاب - انگلستان le journal Neuroscience




تاریخ : دوشنبه 93/4/23 | 11:27 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

سلامت نیوز : شله زرد به عنوان یک دسر سنتی ایرانی معمولاً در ماه رمضان بر سر سفره‌ها به چشم می‌خورد ولی نباید فراموش کرد که لعاب برنج و گلاب موجود در شله‌زرد یبوست‌زاست و خوردن آن برای وعده سحری توصیه نمی‌شود.

تاریخ : یکشنبه 93/4/22 | 11:24 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی

 

تو تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده اش توی اتوبوس نشسته بودم. یه دختر کوچولوی 8-9 ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس. دختر کوچولو روسری اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود. خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد میزد با افسوس گفت: (توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس...تو گرمت نمیشه بچه؟) همون لحظه اتوبوس ایستاد و باید پیاده میشدیم. دختر کوچولو گره ی روسری اش رو سفت تر کرد و محکم و با اقتدار گفت چرا گرممه... ولی آتیش جهنم از تابستون امسال خیلی خیلی گرم تره...) دختر کوچولو پیاده شد و اون خانم بدحجاب سخت به فکر فرو رفت!!!!!