سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 93/3/21 | 11:5 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

صلی الله علیک یا صاحب الزمان

·     

·        عنوان:امنیت در پناه امام زمان علیه السلام

 

1.    ضروری بودن نعمت امنیت برای داشتن زندگی آرام و مرفه و بی اضطراب و دغدغه، امری بدیهی و غیرقابل انکار است. روانشناسان و جامعه‌شناسان، امنیت را جزء نیازهای اولیه بشر قلمداد نموده‌اند. اگر به خود بنگریم، می‌یابیم همه ما به دنبال امنیت هستیم. بدون امنیت و احساس لذت آن، زندگی تلخ و ناگوار و غیرقابل تحمل خواهد بود. 

 

 


2.    امنیت که مطلوب و خواستة ارزشمند ما بوده و همه، دانسته یا ندانسته به دنبال نیل به آن می باشیم، جهات و ابعاد مختلفی دارد. امنیت روحی و معنوی، امنیت مادی و جسمی، امنیت شغلی و ... 

   برای دانستن و وجدان قدر و ارزش امنیت، کافی است به موارد ناامنی توجه کنیم که چطور این احساس ناامنی زندگی ما را تلخ و همچون جهنم می گرداند. امیرالمومنین         « علیه السلام» چه زیبا فرمودند: "انَّما یعرف قدر النَّعم بمقاساه ضدها" یعنی قدر نعمت ها در مقایسه با ضد آنها شناخته میشود (غررالحکم). 

 

3.    حال با این مقدمات، چه کنیم که به امنیت و آسایش حقیقی در همه ابعاد آن برسیم و بی‌اضطراب و نگرانی زندگی کنیم؟ چه کنیم که از جمیع جهات روحی و معنوی، جسمی و مادی در آسایش و آرامش خاطر بوده و به زندگی دلخواه و بی‌اضطراب برسیم و زندگی آسوده و لذت‌بخش و خلاصه زندگی در بهشت را تجربه نماییم؟ شاه‌کلید رسیدن به زندگی  در سایه این و امان توام با آرامش خاطر چیست؟  

 

4.    خدای مهربان که خالق ما و ارحم الراحمین، یعنی: مهربان‌ترین مهربانان است، برای ما نعمت و آرامش و امنیت و راحتی می خواهد. خود در کلام شریفش قرآن فرمود: "یرید الله بکم الیسر ولا یرید بکم العسر" خداوند برای شما آسانی می‌خواهد و سختی نمی خواهد. آن مهربانترین، برای ما بهشت می خواهد و بهشت، سرای امن و ا مان و آرامش است و در این جهان می‌توان رایحه دل‌انگیز زندگی بهشت آخرت را استشمام نمود. 

 

5. آیا تا به حال فکر کرده اید که جهان هستی چگونه برقرار است و امنیت حاکم بر آفرینش چیست؟ نظم و ثبات عالم هستی که حاکی از امنیت حاکم بر آن است بر چه مبنایی استوار است؟ محور عالم هستی و قطب نظام آفرینش وجود مقدس انسان کاملی است که همان حجت زندة خدا در روی زمین می‌باشد که موجب برقراری و امنیت و بقاء گیتی است  و جهان بدون وجود او یک لحظه باقی نخواهد ماند و نظام آفرینش به هم می‌ریزد. بخواهیم و نخواهیم چنین است. خداوند اینگونه خواسته است. در احادیث فراوانی از امامان علیهم‌السلام نقل شده که لحظه‌ای زمین بدون حجت خدا باقی نخواهد ماند و اگر حجت خدا در روی زمین نباشد، ساکنانش را در خود فرو می‌برد. این اعتقاد از افتخارات ما و از دلایل حقانیت مذهب تشیع می باشد. دیگران نیز به این امر اعتراف نموده‌اند. پروفسور هانری کربن استاد دانشگاه فرانسه و محقق اسلام پژوه پس از تحقیقات فراوانی که در مکاتب و ادیان مختلف انجام داده بود و اعتراف به حقانیت و کامل بودن آیین تشیع در میان همه مذاهب داشت، وقتی از او سوال شد: چرا شیعه را بهترین و صحیح‌ترین مذهب و مکتب می دانید؟ گفت: چون این مکتب به یک حجت زنده و انسان کامل که واسطة میان خالق و مخلوقات است معتقد می باشد.

 

6.    انسان کامل و حجت زندة خدا در این زمان که محور عالم هستی و قطب آفرینش است، وجود مقدس حضرت بقیه الله صاحب عصر وزمان حجه‌بن‌الحسن‌العسکری صلوات الله علیه می‌باشد. یکی از القاب آن حضرت «قطب العالم» است که در زیارت ایشان بدین وصف خوانده شده اند، (کتاب المجموع‌الرائق) یعنی محور و قطب عالم هستی. خود آن حضرت در بخشی از توقیع شریفشان فرمودند: "انی امان لاهل الارض" من امنیت بخش زمینیان هستم. 

و در حدیث شریف دیگری فرمودند: «بی یدفع الله البلاء عن أهلی و شیعتی» خداوند بوسیله من بلا را از خاندان و شیعیانم برطرف می‌گرداند. (کتاب کلمةالامام المهدی).

 

7.       اینک پاسخ مهم و کلید نیل به زندگی آرام توام با امنیت این است که: همانگونه که آنحضرت قطب و محور هستی و سبب امنیت آسمانها و زمین می‌باشند، اگر ما نیز آن حضرت را قطب و محور زندگی خود دانسته و فکر و ذکرمان او باشد و همواره ایشان را همه کاره و صاحب و سرور خود بدانیم که به واقع چنین است و در هر حال به او توجه داشته باشیم و همچون کودکی که تمام تعلق و امید و پناهش آغوش مادرش می باشد و تنها در کنار مادر احساس امنیت و آرامش می‌کند، ما نیز به پناه او برویم طعم شیرین آرامش و امنیت واقعی را می‌یابیم. ما از هرحیث عاجز و نیازمندیم و هر آن ممکن است در ورطه بلایا و مشکلات و ناامنی‌ها گرفتار شویم و در حال حاضر نیز ناامنی‌ها و مخاطرات‌ ما را تهدید می‌کند، راهی نیست جز اینکه به پناه امام زمان علیه السلام برویم که اوست پناهگاه امن و امان. خداوند او را «کهف حصین» و پناه مطمئن قرار داده و این یکی از القاب آن بزرگوار است. او به همة امور ما مطلع است. ما را می‌بیند و صدایمان را می‌شنود و از قلب ما و افکارمان آگاه است و از پدر و مادر مهربان‌تر و دل‌سوزتر می باشد. کافی است به پناهش برویم. رفتن به پناه ا مام زمان علیه‌السلام یعنی آرامش و امنیت. عبارت زیبا و امیدبخش، در زیارت گرانقدر جامعه کبیره از امام هادی علیه‌السلام در وصف اهل بیت علیهم السلام نقل شده، عبارت این است: "أمن من لجأ الیکم"، یعنی: در امنیت قرار گرفت هر که به پناه شما آمد. توجه و تفکر در این عبارت زیبا ما را به حقیقتی والاو ارزشمند رهنمون می‌سازد و آن اینکه: قطعاً و صرفاً هر کسی به پناه شما آید در امان می‌باشد، هیچ قید و شرطی ندارد، هرکه به پناه شما خاندان بیاید در امنیت است. 

خلاصه راه نجاتی جز این نداریم. 

هر کس برای خویش پناهی گزیده است              ما در پناه مهدی آل محمدیم

 

«اللّهم عجّل فرجه»

منبع:http://www.kanoon-ansar.ir/component/content/article/67-imam-mahdi/395-nimeshaban-matn.html

 

 






  • paper | sales رپورتاژ | فروش رپرتاژ
  • فروش بک لینک فالو | خرید رپرتاژ