سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 93/10/17 | 5:9 عصر | نویسنده : خواهر بسیجی

احتمالا این روزها تیتر ازدواج سفید را در جاهای مختلف خوانده اید یا حداقل در برخی از سایت ها و رسانه ها شنیده اید. عنوانی که تقریبا تازه از راه رسیده و یا بهتر بگوییم تازه رشد کرده و در جامعه ما در حال مطرح شدن است. عبارتی که یکی از بهترین واژه های دین مقدس اسلام را هدف قرار داده و تلاش می کند تا مبانی آن را تا جایی که می تواند خراب کند. ازدواج در شرع مقدس اسلام جایگاه بلندی دارد ، در واقع یکی از ارکان حفظ دین ،ازدواج شرعی و مطابق با دین و شریعت است. مبدعان این عبارت هدفی غیر از مبارزه با دین ندارند و در ابتدای امر به دنبال ضربه زدن و مسخره کردن دین دارند و به قولی راهی برای فرار از دین و محدویت های دینی ابداع کرده اند. اینها با استفاده از کلمه با معنای ازدواج می خواهند رنگ و لعاب خوبی به خواسته هایشان بدهند و ظاهر خوبی به مطامع غیر شرعی خود بدهند و شاید بتوانند برخی از افراد خصوصا جوانان ما را به سمت خود جذب کنند.

اگر درست نگاه کنیم متوجه عوام فریبی اینها خواهیم شد:

1- این موضوع و عنوانی که استفاده شده اصلا ازدواج نیست و هیچ شکلی از ازدواج های شرعی را ندارد و از نظر اسلام حرام است. هر نوع ارتباط بین دو جنس زن و مرد که خارج از دستورات اسلام باشد حرام است.

ازدواج در دین و عرف ما شرایط  و قوانین خاص دارد و به هر نوع ارتباط غیر شرعی را نمی توان ازدواج نامید. حتی در بین غیر مسلمانان هم ازدواج کردن زن و مرد شرایط خاص خود را دارد و تابع قوانین عرفی همان جامعه است.

2- همانطور که بیان شد در اسلام ازدواجی به نام ازدواج سفید نداریم و این نوع ازدواج ساخته و پرداخته ذهن دشمنان اسلام است. از طرف دیگر اصلا این ازدواج سفید نیست، و این یک سوء استفاده روانی از کلمه سفید است که یک نوع آرامش روانی به همراه دارد، چرا که غیر از بدبختی و فساد و از بین رفتن ارزش های یک زن و دختر مسلمان ، چیز دیگری در بر ندارد.

3- شاید در نظر بعضی ها این راه کاری برای حل یک معضل اجتماعی باشد که در چند سال گذشته جامعه ما دچار شده و با بالا رفتن سن ازدواج تعدادی از دختران جوان از نعمت ازدواج محروم مانده اند! که البته و متاسفانه آمارشان هم کم نیست .

در مقابل این احتمال هم باید گفت که حل یک مشکل نباید مشکلات دیگر را به دنبال داشته باشد. اگر ما این راه را برای از یین بردن مشکل ازدواج جوانان  مطرح کنیم ، اشتباه بزرگتری را مرتکب شده ایم چرا که بعد از گذشت مدتی ترکش های همین راه حل جامعه  و خانواده های ما را متلاشی خواهد کرد. اگر به دنبال راه حلی هستیم چرا راه های شرعی را نمی رویم ؟ اسلام برای حل این موضوع راه کارهایی دارد که در صورت فرهنگ سازی و اجرا دچار مشکلات بعدی نخواهیم شد.

به دنبال مطرح شدن موضوع  ازدواج سفید ، دربرخی از  سایت های بنگاهی موجود درخواست هم خانگی می شود. هم خانه ای از جنس مخالف؟! شنیده بودیم در دوران دانشجویی که برخی از دانشجوهایی که امکان استفاده از خوابگاه را نداشتند، چند نفری جمع می شدند و یک منزل و اتاقی اجاره می کردند تا با خیال راحت بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند و در ضمن در هزینه های صرفه جویی کنند تا هزینه هایشان سنگین نشود.

اخیرا این موضوع مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و در حال استحاله شدن است. به این معنا که این موضوع و این نوع هم خانگی، بهانه ای شده تا عده ای که احتمالا از قشر دانشجو هم نیستند ، فرصتی بدست بیاورند تا این بار بنام دانشجو و هم خانگی به مطامع نفسانی و شیطانی خود برسند.

این تبلیغ ها و در خواست های هم خانگی از جنس مخالف در راستای پیاده شدن همان ازدواج به اصطلاح سفید است که شعله های آتشش جامعه ما را تهدید می کند. طبیعی است که با این وسعت تبلیغ و میل غریزی برخی از جوانان جذابیت هایی دارد و می تواند جوان ما را در معرض خطر قرار دهد.

جوانان ما به خوبی می دانند که تنها راه سعادت و خوشبختی در هر دو جهان ، پیروی از دستورات دین مبین اسلام است و تنها از این راه است که انسان می تواند هم از نعمت های خدادادی این دنیا بهرمند شود و هم در آخرت سعادتمند باشد. خوب می دانیم که هر موقع دشمنان اسلام به دنبال اجرای برنامه ای بوده اند در ابتدا لذت های ظاهری آن را جلوه گری کردند تا بلکه بتوانند از راه سوء استفاده از غرایز پاک جوانان به اهداف دین ستیزانه خود دست پیدا کنند، البته نباید در این جا نقش عوامل و بیمار دلان را نادیده گرفت که برای  رسیدن به خواسته های نفسانی خود پیشتاز اجرای این نوع برنامه ها بو نقشه های شیطانی هستند.

 









  • paper | sales رپورتاژ | فروش رپرتاژ
  • فروش بک لینک فالو | خرید رپرتاژ