سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 93/8/20 | 10:4 صبح | نویسنده : خواهر بسیجی
 
درخت سیب در بیشتر نقاط دنیا پرورش داده می شود و سیب میوه ای ست که می توان گفت در هر جای دنیا وجود دارد و همه مردم دنیا آن را می شناسند. در کشور ما این درخت به صورت وحشی در جنگل های شمال وجود دارد. در لاهیجان و رودسر آن را آسیب، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می گویند. سیب انواع مختلف دارد.انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت است.

ترکیبات شیمیایی

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی مناسبت نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند. ناگفته نماند که ویتامین های موجود در سیب بیشتر در پوست آن قرار دارد بنابراین آنهایی که می توانند پوست سیب را هضم کنند بهتر است که آن را با پوست میل کنند و اگر می خواهند پوست آن را بکنند بهتر است که سیب را خیلی نازک پوست کنند.

خواص داروئی

سیب یک میوه قلیایی است و تمیز کننده بدن است و به علت دارا بودن پکتین زیاد آب اضافی بدن را خارج می سازد. سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان بکار برد. شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا است. دارای مقدار زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن کمک می کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند. یبوست را برطرف می کند و برای خستگی مفرط مفید است. مقوی کبد و اشتها آور است. برای درمان تنگی نفس بسیار مفید است حتی بوییدن سیب نیز این خاصیت را دارد. حرارت را از بدن خارج می سازد. خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند مفید است چون قند خون را بالا نمی برد. کسانی که می خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند. داروی خوبی برای درمان زخم ها است.و بالاخره این که برای لطافت پوست سیب رابپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را بصورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آن را بردارید.

مضرات

همان طور که قبلا گفته شد سعی کنید همیشه سیب را با پوست بخورید زیرا مقدار زیادی پکتین در پوست سیب وجود دارد سیب هایی که در بازارهای داخل ایران یا آمریکا و کانادا به فروش می رسد روی آن دارای یک لایه چربی برای حفاظت آن است بنابراین حتما این سیب ها را به دقت بشوئید.آنهائی که دارای معده ضعیف هستند باید سیب را بسیار نازک پوست بگیرند که پکتین ها و ویتامین های آن از بین نرود.






  • paper | sales رپورتاژ | فروش رپرتاژ
  • فروش بک لینک فالو | خرید رپرتاژ